March 9, 2023
Sponsorid, klubid, turniirid, jälgijad ja profid, kes mängivad tipptasemel ning teenivad elatist auhinnarahadest ja sponsorlusvõimalustest, aitavad kaasa edukale espordiärile kogu maailmas.
Kes on kõigi aegade suurimad esportsportlased ja kuidas me neid järjestame?
Need kümme mängijat on kõigi aegade parimad tänu oma uskumatutele oskustele, kuulsusele ja mõjule espordi arengule, kuigi nad kõik saavutasid oma kuulsuse erinevatel ajastutel ja erinevatel e-spordialadel. Nad on oma organisatsioonide, tiitlite ja spordi kui terviku jaoks teerajajad.
Nende inimeste üksteise vastu seadmine oleks mõttetuse harjutus, kuid see on osa kõigi aegade parima 5 nimekirja naudingust. Erinevate ajastute või spordialade mängijate võrdlemine tekitab elava arutelu.
Christopher "GeT_ÕIGE" Alesund tõusis Counter-Strike 1.6 profimaastiku tippu 2009. aastal, vaid kaks aastat pärast oma debüüti.
Esimesel aastal Fnaticuga mängis Rootsi mängija GeT_ÕIGE võitis 10 turniiri - uskumatu saavutus. GetT_RIGhT and F0rest mängis 2011. aastal SK Gamingu kõrval veidi üle pooleteise aasta, mis oli aasta, mis oli vähem produktiivne kui aasta varem. GetT_RIGHT senised saavutused ületasid enamiku tema spordikonkurentide metsikumaid unistusi. Üllataval kombel oli rootslane alles oma seikluste alguses.
Mõne kuu jooksul pärast Counter-Strike: Global Offensive'i debüüti, GetT_RIGHT oli muutunud mängu vaieldamatuks tippmängijaks. F0restiga võistlema naastes sai neist kahest üks võimsamaid duosid espordi ajalugu.
GetT_RIGHT on pälvinud püsiva koha esportsurematuse panteonis oma kümnendi pikkuse järjepidevalt suurepärase esitusega.
Jaapanlane Daigo Umehara oli varajane rahvusvaheline e-spordi superstaar ja üks parimaid esportlasi maailmas. Kui ta 1998. aastal USA-sse reisis ja Street Fighter Alpha 3 mängus Alex Valle'i alistas, kuulutas see legendaarse rahvusvahelise rivaalitsemise sündi, mis lõpuks määratleb kõigi aegade kuulsaim võitlusmängusari.
Umehara, paremini tuntud oma hüüdnimega The Beast, sai 1991. aastal mängusaalides videomängude mängimise kinnisideeks. 1997. aastal võitis Daigo Jaapani Street Fighteri meistri tiitli.
1998. aasta maailmameistrivõistlused olid rahvusvahelise konkurentsi uue ajastu algus, millel oli kaugeleulatuv mõju väljaspool Street Fighteri valdkonda. Umehara võit võitlusmängutööstuse enim tekitatud mängus tähistas selle žanri pika domineerimise algust.
Daigo on mänginud professionaalsel tasemel üle tosina tiitli, alates Vampire Hunterist kuni Street Fighter 5-ni. Kui ta 2004. aasta matšis Justin Wongi alistas, sai ta planeedi parimast Street Fighteri mängijast heauskse rahvusvahelise kuulsuseni.
Võib-olla olete seda videot juba vaadanud: Daigo on oma viimases elus ja Wong on valmis seda ära kasutama. Daigo tõmbab imelise tagasituleku saavutamiseks maha uskumatu hulga plokke.
Ameerika spordiajakiri GamePro võrdles 2004. aasta Daigo/Wongi hetke Willie Maysi ikoonilise üle õla haaramisega 1954. aasta maailmasarjas. See hetk ei esindanud mitte ainult ühte mängu, vaid tervet põlvkonda mängus.
Daigo varasemad saavutused on piisavalt muljetavaldavad, et tagada talle koht siin, kuid need on alles algus.
Patrik "f0rest" Lindberg on sündinud Rootsis, kus on pikk ajalugu maailma parimate esportlaste tootmiseks. F0resti 2009. aasta jooks Fnaticu meeskonnas, kui tema veatu esitus aitas neil saada Counter-Strike'i ajaloo kõige rohkem teenivaks organisatsiooniks, on võib-olla F0resti parim saavutus. Tol ajal kartsid paljud pealtnägijad, et sport on surma ees. Lindberg oli väljaspool Aasiat e-spordis kahtlemata kõige tuntum.
Alates 2005. aasta läbimurdest professionaalsel areenil on f0rest pidevalt olnud tipptasemel mängija. Endine meeskonnakaaslane Patrik "cArn" Sättermon nimetas f0resti liiga parimaks mängijaks ja keegi ei pilgutanud silma. f0rest võitis oma karjääri jooksul üle 50 medali. Kui teete Counter-Strike'i mängijate ja jälgijate küsitluse, leiate laialdase konsensuse.
f0restil on oma CV-sse muljetavaldav täiendus. Lisaks sellele, et olla parim mängija Counter-Strike’i ajalugu, tema sära järglases Counter-Strike: Global Offensive oli suur põhjus, miks Team Ninjas pidžaamas läks oma enneolematule 87:0 LAN-kaardi võidujooksule – see on pikim võidujooks e-spordi ajaloos.
Viis aastat pärast Counter-Strike: Global Offensive'i väljaandmist on f0rest endiselt üks parimaid mängijaid Rootsis. Austus ühe e-sporditööstuse tõelise veterani ja ühe maailma tippspordimängija vastu.
Aastatel 1998–2010 ei olnud enam konkurentsivõimelist Starcrafti stseeni. Starcrafti rikkus ja prestiiž võimaldasid arendada ja säilitada õitsvast ökoloogiast üle kümne aasta. Mäng kinnistus Lõuna-Korea igapäevaellu tänu telelevi ja internetikohvikutele. Starcraft tõusis rambivalgusesse, aeglustamata kordagi, samal ajal kui teised mängud astusid ettevaatlikult plaadile.
Välk on sära ja domineerimise sümbol paljude praeguste espordihuviliste jaoks. Kunagi tuntud selliste pealkirjade järgi nagu "Final Boss" ja "The Ultimate Weapon", asus Lee Young Ho fännibaas lõpuks "Jumala" lihtsa nimetuse juurde
Mis puutub e-spordi konkurentsiolukorda, siis Lee "Faker" Sang-hyeok on nagu Michael Jordan. Esialgu andis Cool (hiina mängija, kes on sellest ajast pensionile läinud) hüüdnimega "Unkillable Demon King", kuid see on avalikkuse tähelepanu köitnud.
League of Legends pooljumal valitseb stseenis, mis on tõeliselt saavutanud professionaalse sportliku konkurentsivõime. Ta on maailma e-spordimängija Liigatööstus – suurim ja konkurentsivõimelisem spordiala. Faker pole mitte ainult andekuse poolest anomaalia, vaid ta naudib ka võrratut edu mängus, mille eesmärk on piirata iga üksiku mängija mõju.
Meeskonnaspordina paneb The League esiplaanile planeerimine, suhtlemine ja koostöö. Välja arvatud juhul, kui teie vastane on Faker.
2013. aastal 17-aastasena tõusis Faker League of Legendsi staarmängijaks pärast seda, kui teda märkas Korea kõrgeim spordiorganisatsioon SK Telecom. Hoolimata sellest, et Faker oli uustulnuk, juhatas ta SKT kevadises splitis kolmandale kohale ja teda peetakse nüüd laialdaselt üheks maailma parimaks kesksõidukiks. SKT saavutas suvel meistritiitli ja sõitis selle eduga Los Angelese Staples Centeri maailmameistrivõistlustel võiduni.
Sellest hetkest alates on Fakeri nime seostatud saavutustega.
Ta on esimene esportsportlane ajakirja ESPN The Magazine kaanel. Sellises mängus nagu The League näitab Fakeri taolise mängija olemasolu jõupingutuse fundamentaalset annet, miks pealtvaatajatele seda meeldib vaadata ja miks nad seda spordina austavad. Võrreldes ühegi teise liiga mängijaga on ta võitnud rohkem rahalisi auhindu.
Entusiastid, eksperdid ja mängijad on laialdaselt nõus, et Faker on League of Legends GOAT (või "kõigi aegade suurim"). 2022. aasta maailmameistrivõistlustel ei püstitanud Faker mitte ainult mitmeid uusi rekordeid, vaid näitas ka kõigile, miks ta on League of Legends sümbol.
Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.