Terminology

Erikeele viitab eriväljenditele, fraasidele või sõnadele, mida kasutatakse konkreetses valdkonnas või kutsealal, nagu õigus, sport, meditsiin, äri jne. Tavaliselt mõistavad žargooni selle konkreetse valdkonna kasutajad; seda on teistel raske mõista. Sellegipoolest on e-spordi žargoon omaette valdkond ning sellel on lai valik fraase ja terminoloogiaid, mida panustajad ja mängijad kasutavad. Ja kuigi mõned neist terminoloogiatest on mänguspetsiifilised, on teised üldised terminoloogiad.

Erikeel on e-spordi oluline osa. Esiteks peab e-spordi mängijate, fännide, panustajate ja teiste sidusrühmade vahel olema hea suhtlus. E-spordi panustajate jaoks võib žargoon olla erinevus võidu ja kaotuse vahel. Muidugi ei tohiks keegi panustada, mille tähendust ta ei mõista.

Esport- ja võistlusmängude žargoonMOBA mängude terminoloogiaFPS-mängude žargoon

Kuna esporti žargooni kogu on sügav, tasub enne esimese panuse tegemist varuda aega lingo tundmaõppimiseks. Parim osa on see, et nende terminite mõistmine pole kaugeltki võimalik. Selle ajaveebi postituse eesmärk on lahti harutada mõned espordimaailmas kõige sagedamini kasutatavad terminoloogiad.

Section icon
Esport- ja võistlusmängude žargoon

Esport- ja võistlusmängude žargoon

  • Esport: Võistlusstseenidega videomängud. Mõned kõige populaarsemad e-spordid hõlmavad CS: GO, League of Legends ja Dota 2.
  • Tsoneerimine: Vastaste sundimine alalt lahkuma, kasutades agressiooni. Selle eesmärk on anda mängija poolele konkurentsieelis, kindlustades kõige turvalisema ala.
  • Abi: Tehes vastasele kahju ja jättes nad meeskonnakaaslasele tapma. Näiteks võib mängija lüüa vaenlast ja mõneks ajaks eemalduda. Kui meeskonnakaaslane tuleb ja tapab vaenlase, annab mängija resultatiivse söödu.
  • Tagauks: Hiilivad teadmata vaenlase taha või ümber, ilmselt seetõttu, et nende fookus on mujal. Selleks ajaks, kui nad sellest aru saavad, on juba hilja.
  • Botid: Mängijad, mida juhib arvuti, kuid kellega inimmängijad saavad mängu ajal võistelda. Botid võimaldavad mängijatel enne võistlusi oma oskusi lihvida.
  • Juhuslike numbrite generaator: Lühendina RNG viitab see juhuslikkuse elemendile, mis sisaldub mõnes mängus, näiteks Hearthstone'is.
  • Laager: Kui mängijad telkivad, viibivad nad soodsas kohas, näiteks nurgas, ja lüpsavad seda tapmiste või esemete jaoks. Lähenemismarsruudid selles kohas on tavaliselt piiratud.
  • Kombinatsioon: Rünnakute jada, kus üks viib järgmiseni. See võtab vastase põgenemisvõimaluse. Nad ei suuda isegi rünnakut blokeerida ega tõrjuda.
  • Vooluahel: Kõik espordiüritused kalendriaastal. Näiteks Dota 2 ringrada hõlmab alaealisi, rahvusvahelisi, suuremaid ja heategevusüritusi.
  • Kanna: Kui mängija toimib hästi, et korvata oma meeskonna halba esitust, ja meeskond läheb võiduni, siis väidetavalt on see mängija meeskonda kandnud.
  • Buff: Viitab efektile, võimele või loitsule, mis suurendab tegelase jõudu.
  • Keeldu: Kaasab vastast, kes üritab sooritada tegevust mängija vastu, kuid mängija tegutseb vastutegevuse neutraliseerimiseks. Näiteks kui mängija teeb võimsuse enne vastast, kes seda esimesena nägi, öeldakse, et ta keelas vastase.
  • Betting Edge: Mängija eelis spordiennustuse ees. Seda eelist saab omandada mitmel viisil, sealhulgas marginaale ärakasutava kihlveosüsteemi väljatöötamine või mängude/matšide uurimine, et omandada teadmisi, mis aitavad panustajal võidupanuseid teha.
  • Sööt: Nõrka teesklemine, et meelitada vastane olukorda, kus teda saab kergesti ületada.
  • KDA suhe: KDA (kills, deaths, assists) suhe on mängijale matšis omistatud tapmiste, surmade ja resultatiivsete söötude arv.
  • Algaja: Mängija, kes on konkreetse mängu pealkirjaga uus. Noobs vajab aega, et mõista, kuidas mäng töötab.
  • Gank: Mitu mängijat ründab ühte vastast. Arvatakse, et vastased, kellel õnnestub gängist ilma meeskonnakaaslaste abita pääseda, on väga osavad ja võimsad. Mõned isegi tapavad ganke.
  • Klaasist kahur: Mängija, kes tapab või saab oma meeskonna eest punkte väga tõhusalt, kuid on haavatav ning vastaste jaoks on lihtne sihtmärk tuntud kui klaaskahur. FPS-is on klaasist suurtükid need, mida mängijad saavad osta ilma relvastuseta. MOBA-s on klaasist kahurid tavaliselt sekundis tekitavad kangelased.
  • Arendaja: Ettevõte, mis toodab esportmänge. Muidugi on mänge, mida toodab rohkem kui üks ettevõte. Klassikaline näide on Call of Duty.
  • Eesmärk: Konkreetsed sihid või eesmärgid, mis seavad mängija meeskonna soodsasse positsiooni. Eesmärgid võivad hõlmata selliseid asju nagu koletis, mis pakub meeskonnale hoolt.
  • Tuulelohetamine: Jälitavast vastasest eemaldumine, hoides samas suhteliselt ohutut distantsi.
  • Lapsehoidja: Abistades sageli meeskonnakaaslasi, et nad saaksid võitluse jätkamiseks rohkem jõudu.
  • Jungling: Jäädes džunglisse, et saada kulda ja kogemusi, mitte tappa neutraalseid.
  • Ehitamine: Kui mängija ehitab, parandab ta oma baasi või iseloomu, andes neile võimeid ja esemeid. Fookusala oleneb ehituse tüübist. Need valdkonnad võivad hõlmata kaitset ja kahjustusi.
  • Klann: Mängijaid, kes mängivad regulaarselt mitme mängijaga mänge, nimetatakse klanniks.
  • Treener: Treenerid on tegelased/tegelased, kes vastutavad meeskonna soorituse parandamise eest. Nad teevad seda nõuandeid, taktikaid ja strateegiaid andes. Samuti saavad nad analüüsida vastaste statistikat.
  • Tork: Ohutusse kaugusesse jäämine ja vastasele kahju tekitamine tükkidena, kuni nad alla annavad.
Esport- ja võistlusmängude žargoon
MOBA mängude terminoloogia

MOBA mängude terminoloogia

Kuigi paljud MOBA (mitme mängijaga võrgulahingu areeni) mängud on täna saadaval (alates 2022. aastast), Dota 2 ja legendide liiga on selles žanris kahtlemata kõige populaarsemad ja enim mängitud. Seega tasub neid kahte vaadata.

  • Tanky: Tankid on tegelased, keda on vaatamata sellele, et nad on aeglased, väga raske tappa, kuna neil on palju tugevat soomust.
  • Squishy: Need on suurepärased mõrvarid, nt laskurid ja palgamõrvarid, kuid kaitses on nad väga nõrgad. Asjaolu, et nad ei suuda end kaitsta, muudab nad läikivaks (neid võib kergesti tappa). Et nad kaua ellu jääksid, liiguvad nad kaardil väga ettevaatlikult, tagades, et nad osalevad vaid võitlustes, mida suudavad võita kõige vähemate kombinatsioonidega, näiteks ühe või kahe kombinatsiooniga.
  • Söötur: Söötja on mängija, keda vastased pidevalt tapavad. Söötjad võivad aga võistlusmatšides harva esineda.
  • AoE: AoE, mis tervikuna on Arena of Effect, on oskus, mille mõju on tunda tervel vastase alal (nagu mängija on valinud), mitte ainult ühe vastase. See oskus tuleb kasuks, kui tegelete paljude vastastega, kes asuvad ühel väikesel alal.
  • Lükkamine: Meeskonna kavatsus end liigutada hiilib vastaste rajal üles, et hävitada oma tõkked, kasarmud, tornid või tornid. Tõuke võib sooritada meeskond või üks mängija; see oleneb mängu edenemisest ja olukorrast.
  • Punkt: DoT (Damage over Time) on esemed, mis põhjustavad vastastele järk-järgult kahju mürgituse, verejooksu või põletamise kaudu.
  • Lõplik: Konkreetse meistri kõige olulisem oskus.
  • Põllumajandus: Judinate/minionite tapmine ja viimane löömine rajafaasis.
  • Esimene veri: Esimene tapmine MOBA matši ajal. Tapja saab tavaliselt boonuskulda.
  • FF: Kui meeskonnakaaslane palub meeskonnal "loobuda", mängust loobuda ja alistuda.
  • AA: AA tähendab automaatset rünnakut, kui mängija ei kasuta mingeid võimeid peale põhirünnaku (see võib olla kas lähivõitlus või kaugus).
MOBA mängude terminoloogia
FPS-mängude žargoon

FPS-mängude žargoon

Kõige populaarsem FPS-mäng on siiani CS: MINNA. Siin on mõned terminoloogiad, mida enne mängu alustamist õppida.

  • Öko voor: Mitme järjestikuse vooru kaotamine võib kahjustada meeskonna majandust, võttes neilt võimaluse osta esemeid järgmisteks voorudeks, mida nimetatakse ökovoorudeks.
  • Valgus: Mängija saab praeguses voorus kahju, väidetavalt põleb ta.
  • Molly: Üks CS: GO viiest granaaditüübist. Tavaliselt on see mõeldud selleks, et takistada vastastel juurdepääsu konkreetsele kaardipunktile.
  • Kobe: Vastase tapmine kauggranaadiga.
  • Anti-Eco voor: See on siis, kui meeskond ostab soomusrüüd, mis on võimeline teenima rohkem raha iga tapmise kohta, seistes silmitsi vastastega, kes on ökoringis.
  • Tugevdamine: Kaks või kolm mängijat töötavad koos, et ületada takistus ja saavutada vastaste ees maastikuline eelis.
  • Pöörlemised: Mängijate liikumine ühest kaardipunktist teise eesmärgiga kaitsta või rünnata viimast.
  • Top Fragger: Edukas vastase tapmine. See tähendab ka kõige tõhusamaid mängijaid punktide ja tapmiste osas.
  • Tulistaja: Tuntud ka kui mängusisene kapten, on Shot Caller mängusisene otsuste langetaja sellistes küsimustes nagu kaardi juhtimine, pööramine ja haldamine.
  • Nemesis: Vaenlane on vaenlane, kes võttis mängija mitu korda järjest maha – ilma neid tagasi tapmata.
FPS-mängude žargoon