October 28, 2023
Viimastel aastakümnetel on videomängud muutunud üheks populaarsemaks vaba aja veetmise, võistlus- ja kultuuritegevuseks. Kuna mängutööstus õitseb ja peaks 2027. aastaks jõudma 521,6 miljardi dollarini, otsivad kirjastajad pidevalt uuenduslikke viise oma mängijatega ühenduse loomiseks.
Mängumõjurite turundus on tõusuteel, kusjuures kaubamärgid teevad mängijatega koostööd, et jõuda oma suurele vaatajaskonnale. 2022. aastal ulatus mõjuturundus mängudes üle 4,4 miljardi dollari, mis tõstab esile selle tõhususe.
Mõjutajad on osutunud brändidest paremateks usalduse loomisel ja publiku kaasamisel. Mängude vaatajad on keskmisest vaatajaskonnast üle 50% lojaalsemad, mistõttu on nad videomängude reklaamimiseks ideaalne valik.
Mängu mõjutajaturunduse algus oli keeruline, kirjastajad olid tasulise sponsoreeritud sisu suhtes algselt skeptilised. YouTube'i ja Let's Playsi tõus 2010. aastate keskel sillutas aga teed mängude mõjutajatele, et jagada oma kogemusi ja tõsta kirjastajate konversioonimäärasid.
Tuntud reaalajas voogesituse platvorm Twitch muutis mängude mõjutajaturunduse maastikku veelgi, pakkudes mängijatele platvormi reaalajas oma vaatajaskonnaga ühenduse loomiseks. Esport mängis olulist rolli ka mängude mõjutajaturunduse kasvus, konkurentsivõimelised mänguüritused meelitasid miljoneid vaatajaid.
Mängusisu populaarsus YouTube'is ja Twitchis viis spetsialiseeritud mängude mõjutajate turundusagentuuride ja -võrgustike moodustamiseni. Need agentuurid tõhustasid partnerlussuhteid ja tagasid mõjutajate turunduskampaaniate edu.
Mängumõjurite turundus laienes uutele platvormidele, nagu TikTok ja Instagram, tugevdades veelgi selle tähtsust selles valdkonnas. Eelkõige on TikTok andnud mängijatele ainulaadse võimaluse oma tööd esitleda ja laiema publikuga suhelda.
Mängumõjurite turundus on muutunud eksperimentaalsest lähenemisviisist peavoolu ja oluliseks strateegiaks, et jõuda tõhusalt mängupublikuni. Mõjukad mänguinimesed, nagu Ninja ja PewDiePie, demonstreerivad mängumõjutajate haaret ja mõju.
Mänguväljaandjad indie-arendajatest suuremate valdkonna tegijateni on tunnistanud mängude mõjutajate keskset rolli oma mänguväljaannete reklaamimisel. Mõjutajate partnerlussuhted on muutunud nende turundusstrateegia lahutamatuks osaks, mis toob kaasa olulisi edulugusid.
Kokkuvõtteks võib öelda, et mängude mõjutaja turundus on muutnud seda, kuidas mängude avaldajad oma vaatajaskonnaga ühendust võtavad. Mängumaastiku kujundamise võime tõttu on mõjutajatest saanud mänguturunduse mänguraamatu asendamatu osa.
Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.