Panusta: Fortnite World Cup 2024

Pro-Am ja peamine maailmameistrivÔistlused kasutavad mÔlemad Fortnite Battle Royale'i. See on Battle Royale mÀng kus kuni 100 mÀngijat lastakse saarele ilma relvade vÔi soomusteta peale motika. MÀngijad peavad maapealset relvastust ja raviobjekte otsima. Samuti kasutavad nad oma motikat olemasolevate funktsioonide lammutamiseks ressursside kogumiseks.

KĂ”ik see tuleb lĂ”pule viia, vĂ€ltides samal ajal teiste mĂ€ngijate rĂŒnnakuid ja jÀÀdes kaardil ahenevasse ringi vĂ”i riskides sealt lahkumisel surmava vigastusega. Kasutajad saavad kasutada kogutud ressursse oma baasi ehitamiseks, et kaitsta end rĂŒnnakute eest. MĂ€ngija vĂ”i meeskond, kellel on mĂ€ngu lĂ”puks kĂ”ige rohkem elusid, vĂ”idab. MĂ€ngijad saavad ka Fortnite Creative'is omas tempos kohandatud kursusi teha, mida nad saavad seejĂ€rel kasutada vĂ”istlusĂŒrituste korraldamiseks, mida saab teistega jagada.

Erik Kask
WriterErik KaskWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

VÔistlused

Epic on kulutanud mÀrkimisvÀÀrse summa raha, et luua parimad esporditurniirid. 2018. aastal eraldas ettevÔte sada miljonit dollarit Fortnite esporti laiendamiseks, eesmÀrgiga korraldada suur e-sporditurniir. Protsess ei olnud aga eriti sujuv.

Tehnilised probleemid, halb tootmiskvaliteet ja veebisaidi liiklusega seotud probleemid kimbutasid varajasi turniire. Viivituse tĂ”ttu tuli isegi esimene Summer Skirmishi ĂŒritus poole pealt Ă€ra jĂ€tta. Asjad paranesid tasapisi, kuid probleemid tekkisid jĂ€tkuvalt.

Omajagu probleeme on olnud ka MM-valikmÀngudel, eelkÔige pettuste osas. KvalifikatsioonimÀngude ajal toimunud pettuste tÔttu peatati sellised tuntud mÀngijad nagu Xxif ja Damion Cook, kuid hiljem ennistati nad tööle. Samamoodi tÀhendab Epicu kiire areng, et sageli lisatakse samasse mÀngu vahetult enne suurturniire uusi funktsioone, nagu kÔikvÔimas Infinity Blade. Need vÔivad takistada mÀngijatel e-spordi turniiridel piisavalt hÀsti harjutamast.

MaailmameistrivĂ”istluste kĂ”ige muljetavaldavam aspekt on see, kuidas Epic on suutnud kaasata reaalsuse ja digitaalse universumi. Vaatajaskonda julgustatakse iga pĂ€ev tĂ€itma mitmeid ĂŒlesandeid, nĂ€iteks kĂŒlastama teemaparke, et preemiaid teenida. HĂŒved vĂ”ib olla midagi nii lihtsat nagu fĂŒĂŒsiline V-Bucksi mĂŒnt, nagu mĂ€ngus. FĂ€nnid said ĂŒrituselt osta Fortnite'i maailmameistrivĂ”istluste rĂ”ivaid ja muid tasuta kingitusi, nagu tapeet, mis on saadaval ainult ĂŒrituse ajal.

Varajane juurdepÀÀs on hea meetod, mida hiiglaslik pakkuja kasutab inimeste mÀngu vastu huvi Àratamiseks. Kuid kasutajate kaasamiseks on vaja rohkem ja Epic on mÔlemad kaardid suurepÀraselt Àra kasutanud. PÀÀstke maailm meelitas kohale palju inimesi, kes soovisid varajase juurdepÀÀsu funktsiooni Àra kasutada.

Isegi pĂ€rast seda, kui see lisatasu lĂ€ks, jĂ€id mĂ”ned inimesed sinna. SeejĂ€rel tegi Epic oma uusima reĆŸiimi tasuta teenusena kĂ€ttesaadavaks. See oli mĂ”eldud boonuseks neile, kes on jÀÀnud varasematele reĆŸiimidele truuks. Samuti oli see stiimul neile, kes polnud veel mĂ€nguga liitunud, seda proovima.

Miks on Fortnite'i maailmameistrivÔistluste finaalturniirid populaarsed?

Esporditurniir on ĂŒlemaailmne nĂ€htus. Epic avalikustas, et enam kui 23 000 kohaga koha broneeringud mĂŒĂŒdi vĂ€lja vahetult enne 2019. aasta sporditurniiri. MMi finaalturniire jĂ€lgis Twitchi ja YouTube'i voogedastusplatvormidel ĂŒle kahe miljoni samaaegse vaataja.

MeistrivĂ”istlused ise on mitmekesised ja kvalifikatsiooniturniirid meelitavad kohale ĂŒle 40 miljoni mĂ€ngija. Turniiri auhinnafond on ĂŒsna suur, tekitades veelgi suuremat huvi. Ürituse Ă”nnestumiseks toetub Epic Games fĂ€nnide osavĂ”tule.

Epic Games lĂ”i ĂŒrituse ajal hulga atraktsioone, mis keskendusid turniirile. Enne, mĂ€ngude ajal ja pĂ€rast mĂ€nge rajatakse koopiateemapark. Publik on alati mitmekesine, eriti vanuse poolest, mis nĂ€itab ĂŒrituse populaarsust. Paljud vĂ€ikeste lastega pered, aga ka esportsĂ€rgidesse riietatud lapsed ja tĂ€iskasvanud muudavad teemapargi tĂ”elisemaks paigaks.

Miks on sellel turniiril populaarne panustada?

Kuna mĂ€ngul on mitu vĂ€ljaannet, on see populaarne panustamisvĂ”imalus inimestele, kellele see meeldib esportturniiridele panustamine. MĂ€ngu kolm reĆŸiimi pakuvad erinevaid vĂ”imalusi erineva maitsega mĂ€ngijatele. Inimesed naudivad oma olemuselt selliseid valikuid nagu loominguline keskkond, kus neil on ainulaadsed saared ja tĂ€ielik iseseisvus. MĂ”nele inimesele vĂ”ib meeldida regulaarselt erinevate reĆŸiimide vahel vahetada. SeetĂ”ttu on see suurepĂ€rane viis, kuidas mĂ€ng igavaks ei muutuks.

Fortnite'i maailmameistrivÔistluste finaali vÔitjameeskonnad ja suurimad hetked

Fortnite'i maailmameistrivĂ”istlused kuulutati esmakordselt vĂ€lja 2019. aasta veebruaris. Epic kavatses seda ĂŒritust korraldada igal aastal. Kvalifikatsiooniprotsessi kĂ€igus valiti maailmameistrivĂ”istlustele vĂ”istlema ligikaudu 200 mĂ€ngijat vĂ”i meeskonda. MĂ€ngijad ja meeskonnad vĂ”istlesid kvalifitseerumiseks oma vĂ”rgupiirkonnas teistega.

Igal nĂ€dalal vĂ”istlevad konkreetse ala soolomĂ€ngijad ja duomeeskonnad kuni kĂŒmnes matĆĄis sama kategooria vastastega. VĂ”istlused peeti veebis ja vĂ€lja valiti 3000 parimat meeskonda vĂ”i mĂ€ngijat.

Iga-aastane ĂŒritus on ĂŒks suurimaid e-sporditurniire kogu maailmas. 2019. aasta vĂ€ljaannet oli rÔÔm vaadata. E-spordi meistrivĂ”istluste ekraanide ĂŒlekĂŒllus vĂ”ib tunduda ĂŒlemÀÀrane, kuid need muudavad tegevuse jĂ€lgimise palju lihtsamaks.

Igal esport-turniiri mĂ€ngijal oli ees ĂŒks monitor, mis pĂ€rast vĂ€ljalangemist lĂ€ks pimedaks, ja teisi ekraane kasutati vĂ”itluste edastamiseks erinevate nurkade alt. Sest kĂ”rgel tasemel Fortnite MĂ€ng vĂ”ib olla vĂ€ga Ă€rritav, kuna mĂ€ngijad hĂ€vitavad ja ehitavad kiiresti ĂŒmber ĂŒmbritseva maastiku, et see vastaks paremini nende vajadustele. Erinevad vaatenurgad olid kriitilised.

Fortnite'i maailmameistrivÔistlused

Mitmed tuntud mĂ€ngijad ja mĂ”jutajad ei suutnud kvalifitseeruda 2019. aasta Fortnite'i maailmameistrivĂ”istlustele. Tyler Blevins, kĂ”igi aegade populaarseim Twitchi striimer, ei esinenud tĂ€nu oma lĂ”busatele Fortnite'i voogedele kvalifikatsioonis piisavalt hĂ€sti, et pĂ”hiturniiril vĂ”istelda. Teised mĂ€rkimisvÀÀrsed Fortnite'i isiksused, kes ei saanud ĂŒritusel osaleda, olid Team SoloMidi otsestriimija Myth, Ali Kabbani, superstaar Cloak, Dennis Lepore meeskonnast Team FaZe Clan ja Team Liquidi 72-tunnine veteran Thomas Mulligan.

Fortnite'i maailmameistrivĂ”istlused jagunesid kaheks osaks; ĂŒks ĂŒksikmĂ€ngijatele ja teine kahe mĂ€ngijaga meeskondadele vĂ”i duodele. Peeti kuus matĆĄi nii soolo- kui duovormis. Duodes annab punktistruktuur punkte vĂ€ljalangemise ja asetuse eest.

Iga vĂ€ljalangemine teenis ĂŒhe punkti, samuti mittekumulatiivseid paigutuse punkte. 28. juulil 2019 viidi lĂ€bi sooloĂŒrituse finaalid. Turniiri vĂ”itis 16-aastane ameeriklane Kyle Giersdorf, internetis Bugha nime all tuntud ja viis koju 3 miljoni dollari suuruse peaauhinna.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua ja David Wang jagasid pÀev varem toimunud duettide finaalis 3 miljonit USA dollarit.

Fortnite'i maailmameistrivĂ”istlused pidid naasma teist korda 2020. aasta aprillis. See aga tĂŒhistati, kuna maailm oli koronaviiruse pandeemia tĂ”ttu lukustuses. Samal pĂ”hjusel tĂŒhistati 2021. aasta vĂ€ljaanne. SeetĂ”ttu on sellel e-spordiĂŒritusel olnud vaid ĂŒks vĂ€ljaanne. Epic seevastu jĂ€tkab Internetis mitmete eSpordi liigade korraldamist.

Kus ja kuidas Fortnite'i maailmameistrivÔistlustele panustada

Esporditurniiridele panustamine ei tohiks olla keeruline kogemus. See on vĂ€ga sarnane mis tahes muu spordipanuse tĂŒĂŒbiga. MĂ€ngusisene panustamine muutub kihlvedude seas populaarsemaks. Fortnite on populaarne e-sport, mida vĂ”ib leida mitmete kihlveofirmade kataloogidest. Seega on kĂ”ige esimene samm leida kihlveosait, mis vastab panustajate vajadustele.

Nii maailmameistrivÔistlused kui ka esport online-turniiride kvalifikatsioonid on veebipÔhistel esport-ennustuslehtedel panustamiseks saadaval. Enamik kihlveokontoritest hÔlmab turniiride loendit, samas kui teised on spetsialiseerunud Fortnite'i spordiennustustele. Kuigi MMile panustamine on kÔige populaarsem, annab kvalifikatsioonile panustamine mÀngijale olulise eelise. See vÔimaldab neil tutvuda meeskonnad ja mÀngijad mitmes kategoorias. Nii Ôpivad nad, kuidas panustada mÀngu kÔige olulisemas punktis.

Kvalifikatsioonile panustamise ajal on kriitiline panustada vÀikestele panustele. Kuna koha pÀrast vÔistleb suur hulk mÀngijaid, peavad vÔistlema ka suuresti kogenematud mÀngijad. Seda taset tuleks kasutada ainult osalejatega tutvumiseks. Koefitsientide mÔistmine aitab mÀngijate valimisel kaasa. Koefitsientide jaotus nÀitab, millisel mÀngijal on paremad vÔimed.

Kaardi kestuse panus, hÀvinud tornid kokku, esimene/teine kaardi vÔitja, voorude kogusumma ja vooru hÀndikÀp on kÔik populaarsed ennustused. Kui mÀngija saab mÀngudest ja osalejatest paremini aru, saab ta edasi liikuda keerulisemate panuste juurde.

About the author
Erik Kask
Erik Kask
About

SĂŒgavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mĂ€ngukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt pĂ”imib kohalikku vĂ”lu rahvusvaheliste mĂ€ngustandarditega, vĂ”ites mĂ€ngijate usaldust.

Send email
More posts by Erik Kask