Panusta: Fortnite World Cup 2024

Pro-Am ja peamine maailmameistrivõistlused kasutavad mõlemad Fortnite Battle Royale'i. See on Battle Royale mäng kus kuni 100 mängijat lastakse saarele ilma relvade või soomusteta peale motika. Mängijad peavad maapealset relvastust ja raviobjekte otsima. Samuti kasutavad nad oma motikat olemasolevate funktsioonide lammutamiseks ressursside kogumiseks.

Kõik see tuleb lõpule viia, vältides samal ajal teiste mängijate rünnakuid ja jäädes kaardil ahenevasse ringi või riskides sealt lahkumisel surmava vigastusega. Kasutajad saavad kasutada kogutud ressursse oma baasi ehitamiseks, et kaitsta end rünnakute eest. Mängija või meeskond, kellel on mängu lõpuks kõige rohkem elusid, võidab. Mängijad saavad ka Fortnite Creative'is omas tempos kohandatud kursusi teha, mida nad saavad seejärel kasutada võistlusürituste korraldamiseks, mida saab teistega jagada.

Erik Kask
WriterErik KaskWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Võistlused

Epic on kulutanud märkimisväärse summa raha, et luua parimad esporditurniirid. 2018. aastal eraldas ettevõte sada miljonit dollarit Fortnite esporti laiendamiseks, eesmärgiga korraldada suur e-sporditurniir. Protsess ei olnud aga eriti sujuv.

Tehnilised probleemid, halb tootmiskvaliteet ja veebisaidi liiklusega seotud probleemid kimbutasid varajasi turniire. Viivituse tõttu tuli isegi esimene Summer Skirmishi üritus poole pealt ära jätta. Asjad paranesid tasapisi, kuid probleemid tekkisid jätkuvalt.

Omajagu probleeme on olnud ka MM-valikmängudel, eelkõige pettuste osas. Kvalifikatsioonimängude ajal toimunud pettuste tõttu peatati sellised tuntud mängijad nagu Xxif ja Damion Cook, kuid hiljem ennistati nad tööle. Samamoodi tähendab Epicu kiire areng, et sageli lisatakse samasse mängu vahetult enne suurturniire uusi funktsioone, nagu kõikvõimas Infinity Blade. Need võivad takistada mängijatel e-spordi turniiridel piisavalt hästi harjutamast.

Maailmameistrivõistluste kõige muljetavaldavam aspekt on see, kuidas Epic on suutnud kaasata reaalsuse ja digitaalse universumi. Vaatajaskonda julgustatakse iga päev täitma mitmeid ülesandeid, näiteks külastama teemaparke, et preemiaid teenida. Hüved võib olla midagi nii lihtsat nagu füüsiline V-Bucksi münt, nagu mängus. Fännid said ürituselt osta Fortnite'i maailmameistrivõistluste rõivaid ja muid tasuta kingitusi, nagu tapeet, mis on saadaval ainult ürituse ajal.

Varajane juurdepääs on hea meetod, mida hiiglaslik pakkuja kasutab inimeste mängu vastu huvi äratamiseks. Kuid kasutajate kaasamiseks on vaja rohkem ja Epic on mõlemad kaardid suurepäraselt ära kasutanud. Päästke maailm meelitas kohale palju inimesi, kes soovisid varajase juurdepääsu funktsiooni ära kasutada.

Isegi pärast seda, kui see lisatasu läks, jäid mõned inimesed sinna. Seejärel tegi Epic oma uusima režiimi tasuta teenusena kättesaadavaks. See oli mõeldud boonuseks neile, kes on jäänud varasematele režiimidele truuks. Samuti oli see stiimul neile, kes polnud veel mänguga liitunud, seda proovima.

Miks on Fortnite'i maailmameistrivõistluste finaalturniirid populaarsed?

Esporditurniir on ülemaailmne nähtus. Epic avalikustas, et enam kui 23 000 kohaga koha broneeringud müüdi välja vahetult enne 2019. aasta sporditurniiri. MMi finaalturniire jälgis Twitchi ja YouTube'i voogedastusplatvormidel üle kahe miljoni samaaegse vaataja.

Meistrivõistlused ise on mitmekesised ja kvalifikatsiooniturniirid meelitavad kohale üle 40 miljoni mängija. Turniiri auhinnafond on üsna suur, tekitades veelgi suuremat huvi. Ürituse õnnestumiseks toetub Epic Games fännide osavõtule.

Epic Games lõi ürituse ajal hulga atraktsioone, mis keskendusid turniirile. Enne, mängude ajal ja pärast mänge rajatakse koopiateemapark. Publik on alati mitmekesine, eriti vanuse poolest, mis näitab ürituse populaarsust. Paljud väikeste lastega pered, aga ka esportsärgidesse riietatud lapsed ja täiskasvanud muudavad teemapargi tõelisemaks paigaks.

Miks on sellel turniiril populaarne panustada?

Kuna mängul on mitu väljaannet, on see populaarne panustamisvõimalus inimestele, kellele see meeldib esportturniiridele panustamine. Mängu kolm režiimi pakuvad erinevaid võimalusi erineva maitsega mängijatele. Inimesed naudivad oma olemuselt selliseid valikuid nagu loominguline keskkond, kus neil on ainulaadsed saared ja täielik iseseisvus. Mõnele inimesele võib meeldida regulaarselt erinevate režiimide vahel vahetada. Seetõttu on see suurepärane viis, kuidas mäng igavaks ei muutuks.

Fortnite'i maailmameistrivõistluste finaali võitjameeskonnad ja suurimad hetked

Fortnite'i maailmameistrivõistlused kuulutati esmakordselt välja 2019. aasta veebruaris. Epic kavatses seda üritust korraldada igal aastal. Kvalifikatsiooniprotsessi käigus valiti maailmameistrivõistlustele võistlema ligikaudu 200 mängijat või meeskonda. Mängijad ja meeskonnad võistlesid kvalifitseerumiseks oma võrgupiirkonnas teistega.

Igal nädalal võistlevad konkreetse ala soolomängijad ja duomeeskonnad kuni kümnes matšis sama kategooria vastastega. Võistlused peeti veebis ja välja valiti 3000 parimat meeskonda või mängijat.

Iga-aastane üritus on üks suurimaid e-sporditurniire kogu maailmas. 2019. aasta väljaannet oli rõõm vaadata. E-spordi meistrivõistluste ekraanide üleküllus võib tunduda ülemäärane, kuid need muudavad tegevuse jälgimise palju lihtsamaks.

Igal esport-turniiri mängijal oli ees üks monitor, mis pärast väljalangemist läks pimedaks, ja teisi ekraane kasutati võitluste edastamiseks erinevate nurkade alt. Sest kõrgel tasemel Fortnite Mäng võib olla väga ärritav, kuna mängijad hävitavad ja ehitavad kiiresti ümber ümbritseva maastiku, et see vastaks paremini nende vajadustele. Erinevad vaatenurgad olid kriitilised.

Fortnite'i maailmameistrivõistlused

Mitmed tuntud mängijad ja mõjutajad ei suutnud kvalifitseeruda 2019. aasta Fortnite'i maailmameistrivõistlustele. Tyler Blevins, kõigi aegade populaarseim Twitchi striimer, ei esinenud tänu oma lõbusatele Fortnite'i voogedele kvalifikatsioonis piisavalt hästi, et põhiturniiril võistelda. Teised märkimisväärsed Fortnite'i isiksused, kes ei saanud üritusel osaleda, olid Team SoloMidi otsestriimija Myth, Ali Kabbani, superstaar Cloak, Dennis Lepore meeskonnast Team FaZe Clan ja Team Liquidi 72-tunnine veteran Thomas Mulligan.

Fortnite'i maailmameistrivõistlused jagunesid kaheks osaks; üks üksikmängijatele ja teine kahe mängijaga meeskondadele või duodele. Peeti kuus matši nii soolo- kui duovormis. Duodes annab punktistruktuur punkte väljalangemise ja asetuse eest.

Iga väljalangemine teenis ühe punkti, samuti mittekumulatiivseid paigutuse punkte. 28. juulil 2019 viidi läbi sooloürituse finaalid. Turniiri võitis 16-aastane ameeriklane Kyle Giersdorf, internetis Bugha nime all tuntud ja viis koju 3 miljoni dollari suuruse peaauhinna.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua ja David Wang jagasid päev varem toimunud duettide finaalis 3 miljonit USA dollarit.

Fortnite'i maailmameistrivõistlused pidid naasma teist korda 2020. aasta aprillis. See aga tühistati, kuna maailm oli koronaviiruse pandeemia tõttu lukustuses. Samal põhjusel tühistati 2021. aasta väljaanne. Seetõttu on sellel e-spordiüritusel olnud vaid üks väljaanne. Epic seevastu jätkab Internetis mitmete eSpordi liigade korraldamist.

Kus ja kuidas Fortnite'i maailmameistrivõistlustele panustada

Esporditurniiridele panustamine ei tohiks olla keeruline kogemus. See on väga sarnane mis tahes muu spordipanuse tüübiga. Mängusisene panustamine muutub kihlvedude seas populaarsemaks. Fortnite on populaarne e-sport, mida võib leida mitmete kihlveofirmade kataloogidest. Seega on kõige esimene samm leida kihlveosait, mis vastab panustajate vajadustele.

Nii maailmameistrivõistlused kui ka esport online-turniiride kvalifikatsioonid on veebipõhistel esport-ennustuslehtedel panustamiseks saadaval. Enamik kihlveokontoritest hõlmab turniiride loendit, samas kui teised on spetsialiseerunud Fortnite'i spordiennustustele. Kuigi MMile panustamine on kõige populaarsem, annab kvalifikatsioonile panustamine mängijale olulise eelise. See võimaldab neil tutvuda meeskonnad ja mängijad mitmes kategoorias. Nii õpivad nad, kuidas panustada mängu kõige olulisemas punktis.

Kvalifikatsioonile panustamise ajal on kriitiline panustada väikestele panustele. Kuna koha pärast võistleb suur hulk mängijaid, peavad võistlema ka suuresti kogenematud mängijad. Seda taset tuleks kasutada ainult osalejatega tutvumiseks. Koefitsientide mõistmine aitab mängijate valimisel kaasa. Koefitsientide jaotus näitab, millisel mängijal on paremad võimed.

Kaardi kestuse panus, hävinud tornid kokku, esimene/teine kaardi võitja, voorude kogusumma ja vooru händikäp on kõik populaarsed ennustused. Kui mängija saab mängudest ja osalejatest paremini aru, saab ta edasi liikuda keerulisemate panuste juurde.

About the author
Erik Kask
Erik Kask
About

Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.

Send email
More posts by Erik Kask