January 19, 2023
Sett on hilises mängus hirmuäratav. See tankimispotentsiaali tase koos nii suure DPS-i väljundiga võib olla laastav meeskondadele, kellel puudub AoE rahvahulga kontroll. Tema kandevõime muutub lumepalliks, kui ta suudab uuesti Red Buff'i varastada.
Tõenäoliselt ei saanud te sellest väitest sõnagi, kui te pole innukas League of Legendsi mängija. See on probleem, eriti kui soovite League of Legendsi mängudele panustada.
Aga sa ei ole mures; panustate Valorantile, mitte League of Legendsile. eks? Mitte! League of Legendsil on oma keel, kuid see pole ainus. Igal e-spordi frantsiisil on sisuliselt oma keel, mida mõistab eranditult selle fännibaas. Kui te pole mängur, kuid arvate, et e-spordi kihlveod tunduvad põnevad, on teil ees raske sõit.
Õnneks on kõige sagedamini kasutatavad espordis panustamisega seotud terminid koondatud ühte mugavasse kohta: sellesse ekspertjuhendisse. Kui olete selle artikli lugemise lõpetanud, ei pea te arvama, mida mõned ainulaadsed e-spordi panustamissõnad tähendavad.
Selle e-spordi terminite loendi esimeses jaotises käsitleme paljusid mänge, mis on e-sporditööstuse ja kihlvedude aluseks. Peate õppima iga mängu reeglid ja nendega seotud erinevad panustamise alternatiivid. Seda seetõttu, et iga mängu reeglid on ainulaadsed ja erinevad saidid pakuvad erinevaid mängimisvõimalusi. Paljudel neist mängudest on pealkirjad lühendatud, nii et nende stenogrammide tundmine aitab ka täpselt kindlaks teha, millisele mängule mängija panustab.
Üks enim mängitud mänge, CS: GO, tähendab "Counter-Strike: Global Offensive" See käivitati algselt 2012. aastal ja see on mitme mängijaga tulistamismäng, kus mängijad mängivad kordamööda kas terrorismivastase või terroristide vastu erinevate kaartide ja keskkondade kaudu.
Call of Duty, mida sagedamini nimetatakse CoD-ks, on esimese isiku shooter-videomängude sari mis on saavutanud tohutut edu kogu maailmas. Mängijatel on selles mängus mitmesuguseid panustamisvõimalusi.
Defence of the Ancients 2 (DotA 2) on paljukiidetud originaali järg. Dota 2 on võrgupõhine mitme mängijaga lahingumäng, täpselt nagu League of Legends ja Heroes of the Storm.
Hearthstone'il pole lühemat pealkirja ja see paistab silma tänu ainulaadsele mänguviisile. Võitluse asemel omandavad Hearthstone'i mängijad digitaalsed kaardid ja rakendavad need strateegiliselt vastaste alistamiseks.
Heroes of the Storm ehk HotS on League of Legendsiga sarnane MOBA. Seda mängu, nagu paljusid teisigi, mängitakse areenil ja see julgustab osalejaid kasutama oma leidlikkust ja strateegiat.
LoL tähistab League of Legendsi, mitme mängijaga mängu, mida peetakse üheks mänguks kõige populaarsemad e-spordi mängud maailmas. Mängimiseks kasutatakse lahinguvälja areeni seadet.
Overwatch on meeskondlik e-sport mis keskendub seda tüüpi koostööle ja koostööpõhisele mängule, võimaldades meeskondadel koos töötades näidata oma oskusi ja võimeid.
Rocket League on täiesti erinev žanr ülaltoodud mängudest; see on omamoodi jalgpall, kus mängijad sõidavad autodega väravaid lööma.
SC2 ehk Starcraft 2 on veel üks strateegiamäng mis on olnud e-spordis tugev kandidaat. Teised mängud, nagu Dota 2 ja League of Legends, on hiljuti oma kuulsust ületanud.
Järgmisena käsitleme levinud e-spordi termineid, mis kirjeldavad paljusid e-spordi žanre, mis võivad teile huvi pakkuda laiendage oma e-spordi kihlveo teekonda üle aja.
Seal on kõige tuntum žanrilühend. World of Warcraft muutis selle termini populaarseks pärast 2004. aasta debüüti kui esimene mäng, mis võimaldab mängijatel üle kogu maailma üksteisega avatud mitme mängijaga võrgukeskkonnas edukalt suhelda. WoWi avatud uste tulemusena on tekkinud MMORPG-de uputus, mis kõik üritavad korrata Blizzardi lipulaeva tiitlit.
Looge isiksusest, mida saate juhtida, ja vaadake, kuidas see statistikat, võimeid ja kogemusi omandab. Nii Second Life kui ka World of Warcraft julgustavad mängijaid astuma teise tegelase kingadesse, olgu selleks siis inimene või mõni muu veider liik.
Enamikul TBS-idel on struktuur, mis avaneb erinevates faasides või pööretes. Sul on üks voor oma plaani elluviimiseks ja teine selle tõhususe hindamiseks. Mängija versus mängija (PvP) mängudes saate oma käiku planeerida sel ajal, kui teine mängija seda vaatab. Tuntuim TBS-is mängitav mäng on male.
Kujutage ette jalgpallimängu. Mängijad peavad oma järgmistel käikudel tegema otsuseid sekundi murdosa jooksul. Kohanda. Pole aega sügavaks järelemõtlemiseks. Reaalajas strateegiamängude (RTS) mehaanika on loodud mängijatele väljakutse esitamiseks, jäljendades stressirohke olukordi.
Sellised mängud nagu Starcraft ja Age of Empires on suurepärased näited.
Esimese isiku laskur (FPS) on tulistamisvideomängu tüüp, milles mängija kogeb tegevust peategelase vaatevinklist, omades samal ajal otsest kontrolli peategelase üle kolmemõõtmelises keskkonnas ning kasutades erinevaid tuli- ja muid relvi. Täiustatud 3D- ja pseudo-3D-visuaalid on riistvaradisaini tõrjunud žanri debüüdist ning mitme mängijaga mängimine on mänginud otsustavat rolli.
Kolmanda isiku võttel jääb kaamera ülal ja jälitab peategelast. Sarjad Metal Gear Solid, Tomb Rider ja Resident Evil on suurepärased näited.
Mitme mängijaga võrgulahingu areenid (MOBA) on reaalajas strateegiamängud (RTS), kus üks mängija juhib ühte tegelast ühel kahest vastaspoolest. Eesmärk on konkurents maalt pühkida. Muul ajal peate täitma missiooni, takistades samal ajal vastaspoolel edu saavutada.
Esimene neist kaardipõhistest mängudest, Magic: The Gathering, tekitas õitsva tööstuse. Kaardimängudes kujutavad "kaardid" kangelasi ja kaabakaid, koletisi ja võimeid, millega mängijad võitlevad. Kuigi mängijad ei saanud oma kollektsioone puudutada, tõlgiti mudel digitaalsesse valdkonda ja sellest sai edukas žanr. Miljonid mängijad sellistes mängudes nagu Magic: The Gathering Online ja HearthStone tegelevad igapäevase kaardikaubandusega.
Selle e-spordi terminite loendi järgmises jaotises käsitletakse kõige elementaarsemaid e-spordi termineid, mida mängus kasutatakse. Need tingimused on kasulikud pakkumispanuste või futuuride tegemisel, eriti kui panustate reaalajas e-spordile. Jagame need kõige populaarsema e-spordi žanri järgi, millega kokku puutute.
eSpordi tingimused | Mida see tähendab |
---|---|
CS | Paljudel mängudel on nüüd vaenlase NPC-d, mida mõlemad pooled võivad tappa ja hävitada. Sageli pakuvad nad kogemuspunktide eest rahalist tasu. Tavaliselt kasutatakse nende kirjeldamiseks sõna "Creep". Nii et "CS" tähendab tegelikult "Creep Score". Tapetud roomamiste arv kuvatakse roomamise skooris. See võimaldab teil jälgida, kellel on kõige rohkem raha. |
Esimene veri | MOBA matši esimest tapmist peetakse "esimeseks vereks" ja tšempion saab tavaliselt kullapreemia. Esimene veri antakse ainult esimese tapmise eest ja ei midagi muud. |
Rajad | Mängijad (ja roomajad) kahes populaarseimas mitme mängijaga võrgulahinguareeni (MOBA) mängus Dota 2 ja League of Legends on jagatud kolmeks rajaks: alumine, keskmine ja ülemine. Olenevalt metast võib viieliikmelises meeskonnas olla neli mängijat, kes keskenduvad ainult radadele, kusjuures viies mängija – rändur või džungler – võib vabalt kogu kaarti uurida. |
Surumine | Surumisega annab meeskond märku, et nad soovivad liikuda vaenlase meeskonna rajale, et lammutada nende tornid, tornid ja kasarmud või tõkked. Tõuke võib algatada üks mängija või kogu meeskond, olenevalt mängu asjaoludest ja etapist. |
Ganking | Gankingit on Dota 2 ja League of Legendsi elujõulise strateegiana laialdaselt tunnustatud. Enamasti tähendab see seda, et rändur või džungler hiilib vaenlase liinide taha, et varitseda lanereid, kui nende arvukus on väiksem. |
Põllumajandus | Mängija võime taluda näitab nende oskust rajavaenlaste vastu. Kuna pugejate ja käsilaste tapmine premeerib teid rahaliselt ja kogemuste põhjal on see ülioluline, et jõuda hilisesse mängu puutumata. |
Ehitada | Mängija kehaehitus esindab varustust, mida ta otsustab konkreetse mängu jooksul kasutada. Tankilaadne ehitus on selline, kus mängija eelistab kaitset rünnakule.Teisest küljest on konstruktsioon, mis seab esikohale füüsilise rünnakukahjustuse (või maagia, kui tegemist on mage-tüüpi tšempioniga), agressiivne ja tekitab kõrge DPS-i (kahjustuse sekundis) väljundi. |
AoE | AOE tähistab mõjuala. Mõjupiirkonnas kahju tekitavad esemed ja meisteroskused on suunatud mitmele vaenlasele, mitte ühele. Need võimed säravad meeskonnalahingutes vastase tiheda kontsentratsiooniga. |
DoT | Tähendab "Aja jooksul tekkinud kahju". MOBA mängude erinevad esemed (ja meistriteosed) teevad aja jooksul kahju. Nende rünnakute põhjustatud kahjustustega tegeletakse sageli lühikese aja jooksul ja need ilmnevad mürgi, kõrvetava või verejooksu mõjuna sihtmärgile. |
Tanky | Kaitsvale keskendunud mängijad (ülaosad, toed) ei pruugi olla kõige kiiremad tapamasinad, kuid neid on uskumatult raske maha võtta. Need on suurepärased tankid tänu oma suurele HP-le ja muljetavaldavatele soomustele. |
Kanna | Kandja on mängija, kes lööb kõige rohkem tapmisi ja vastutab oma meeskonna edu eest. Enamikus võistkondades on kandjad kesk- või ülaosas olevad laskurid või tagalaskurid. Rändlevad tegelased ja džunglid võivad aga osutuda omaette tohututeks kandjateks. See sõltub vastasest ja meeskonna koosseisust. |
Priske | Mängijad, kes eelistavad tapmisspetsialiste (mõrvarid, laskurid jne), näevad mõnikord raskusi, et end kaitsta. Tulemuseks on see, et need on pehmed ja neid on lihtne tappa. See nõuab põhjalikku liikumist kaardil ja kakluste algatamist ainult siis, kui mängija on kindel oma võimes võita ühe või kahe tugeva löögiga. |
Söötja | Pidevalt sama vastase ohvriks langedes saab mängija teie meeskonnalt hüüdnime "söötja". Pidage aga meeles, et suurturniiride ajal tuleb seda olukorda harva ette. See isik põhimõtteliselt "toidab" opositsioonimeeskonda kogemuste ja rahaga, kuna nad surevad. |
eSpordi tähtaeg | Mida see tähendab |
---|---|
Öko ümmargune | Kui võistkond kaotab esimese või mitu järjestikust vooru, võib ta 1–2 vooru jooksul jääda ilma midagi ostmata, et vältida edasist majanduslikku kahju. Neid nimetatakse "ökovoorudeks" ja need on CS: GO peamine raha säästmise meetod. |
Anti-öko voor | Meeskonnad saavad eelise, ostes kõrgema investeeringutasuvuse (ROI) relvi, kui nad eeldavad, et vastased mängivad ökoringi. Öko-vastastes voorudes kasutatakse tavaliselt SMG-sid ja haavlipüsse nende suure kahju ja valuuta kordaja tõttu. |
Piisad | Sageli võivad meeskonnakaaslased "kukkuda" mängija, kellel on oluline varustus (nagu kevlar, soomused, granaadid ja korralik relv), kui tal pole piisavalt raha, et seda iseseisvalt osta. Sõltuvalt asjaoludest ja meeskonna eelarvest võivad tilgad olla kõik, alates püstolitest kuni vintpüsside ja isegi AWP-deni. |
Halb majandus | Negatiivne majandus näitab, et meeskonnal napib ressursse. Reeglina juhtub see pärast seda, kui üks pool on kaotanud palju raundid või pärast seda, kui teine meeskond on nullinud. |
Tugevdamine | Tugevdamine toimub siis, kui kaks (või isegi kolm) mängijat teevad koostööd, et puhastada keeruline ala ja saavutada kaardil oma vastaste ees soodsam positsioon. See on tõhus strateegia, mis esineb sageli kõrgetasemelises konkurentsis. |
Tulistaja helistaja | Mängu "shot caller" on mängija või meeskonna juht, kes vastutab mängu ajal strateegiliste otsuste tegemise eest. |
Lähtestamine | Kui meeskond on võitnud mitu vooru järjest, toimub "nullimine" siis, kui nad kaotavad sihikindlalt vooru ja võidavad kohe järgmise. Kuna nende vastase vooru boonusraha on nullitud tasemele 1, kannatab nende majandus jätkuvalt. |
Pöörlemised | Iga pöörlemine tähistab mängija lahkumist ühest piirkonnast, et kaitsta või rünnata teist kaardil. Iga FPS-i ring sõltub suuresti pööretest. Matši võitmiseks on ülioluline teadmine, millal võimalikke rotatsioone alustada, ette näha ja peatada. |
eSpordi tähtaeg | Mida see tähendab |
---|---|
KDA suhe | Lühend KDA kirjeldab mängija tapmiste, surmajuhtumite ja assistide arvu. KDA suhe on mängija tapmiste, surmade ja resultatiivsete söötude summa ühes mängus. Ilma abideta muutub KDA suhe K/D suhteks. |
Meta | Meta esindab parimat lähenemist teatud mängu mängimiseks.Enamikul juhtudel tulevad meta välja konkurentsivõimeline e-spordi stseen ja kogukond laiemalt. Mõistet "meta" kasutatakse tavaliselt esimese isiku tulistamismängudes, et viidata teatud kaardi optimaalsetele strateegiatele. Mõiste "meta" kirjeldab meeskonna koosseise, ülesehitusi ja mängijate rolle MOBA mängudes. |
OP | Mõiste OP tähendab "ülejõulist". Seda sõna kasutatakse paljude mängude jaoks ja see viitab objektidele või tegelastele, mis on oluliselt tugevamad kui ülejäänud mängu arsenal. |
Nerfing | Üksust või tegelast tuleb närvi ajada, kui see on liiga võimas. Teisisõnu, närveerimine vähendab asjade üle jõu käimist mõistlikuma (või "standardse") tasemeni. |
Viska | Vise on siis, kui meeskonna eelis kahaneb kehva otsustusvõime tõttu. |
Meie e-spordi terminite loend lõpeb paari viimase esportkeelse terminiga. See on aga osaline e-spordi sõnade sõnastik. Paljud spetsialiseerunud e-spordi terminid on endiselt olemas ja see e-spordi lingo areneb aja jooksul pidevalt.
Kokkuvõtteks võib öelda, et kõigi ülaltoodud levinud e-spordi terminite mõistmine võib otsustada teie e-spordipanuste tulemuse. Kui teil on sellest sügavam arusaam, saate enne panuste tegemist uuritavast materjalist paremini aru saada.
See kehtib kõigi konkurentsivõimeliste videomängude puhul, kuid see on eriti asjakohane mitme mängijaga võrgulahingu areeni (MOBA) mängude puhul, mis võivad uustulnukatele üsna väljakutseid pakkuda. Mitte ainult mängida, vaid ka jälgida ja panustada. Kui teil on endiselt probleeme ja soovite suurendage oma panuste võiduvõimalusi, minge tagasi e-spordi terminite loendisse ja alustage nendega tutvumist.
Lõpetuseks täname, et leidsite aega selle lugemiseks ja soovime teile e-spordi kihlvedude alal edu.
Sügavalt juurdunud Eesti digirevolutsiooni ja mängukirglikkusega on Erik Eesti-kesksete online-kasiino juhendite taga olev pioneeri. Tema töö sujuvalt põimib kohalikku võlu rahvusvaheliste mängustandarditega, võites mängijate usaldust.